S-Klasse når du ønsker det. SUV når du trenger det.

Takket være et bredt utvalg av standard- og tilleggsutstyr er GLS rolig og behersket i alle situasjoner, både på veien og i terrenget.

AIRMATIC-pakke

Maksimal rullekomfort.
Den standardmessige AIRMATIC-pakken, med luftfjæring og adaptivt dempningssystem ADS PLUS, sørger for høy rullekomfort både på vei og i terreng. På hvert enkelt hjul tilpasser dempningen seg den aktuelle kjøresituasjonen – trinnløst mer komfortabelt eller sportsligere.

Den gode Mercedes-Benz følelsen.

Som verdens første bilprodusent har vi utviklet et integrert sikkerhetskonsept. For å unngå ulykker, for å kunne reagere optimalt i farlige situasjoner og for å redusere følgene av en ulykke. Kjøreassistansepakke Plus kombinerer sikkerhets- og assistansesystemer som utfyller hverandre. Den bidrar til å avlaste føreren, senke ulykkesrisikoen og forbedre beskyttelsen av fører og passasjerer og andre medtrafikanter.

MAGIC VISION CONTROL

Klar sikt uansett vær.
Effektiv og virkningsfull rengjøring av frontruten: Det adaptive vindusviskersystemet MAGIC VISION CONTROL gir best mulig sikt også mens vindusviskerne er i bruk. Spylevæsken sprutes på direkte foran viskerbladene på vindusviskerne og viskes bort uten forsinkelse. Oppvarmingen reduserer effektivt faren for ising.

MAGIC VISION CONTROL tilpasser automatisk mengden spylervæske avhengig av ytre faktorer, som blant annet utetemperatur og hvor skitten ruten er. For å unngå at spylervæske havner i kupeen, reduseres mengden spylervæske automatisk når panoramasoltaket er åpent.

Oppvarming av spylervæskebeholderen og alle slangene beskytter systemet effektivt mot ising, for at frontruten lettere skal kunne rengjøres også ved lave temperaturer. Oppvarmingen av viskerbladene hindrer dessuten at det samler seg snø på viskerbladene, noe som vanligvis skjer.

9G-TRONIC

Ni forovergir som gjør inntrykk.
Med ni gir forover legger denne automatgirkassen til rette for energieffektivitet, komfort og dynamikk på et helt nytt nivå. Den begeistrer med enda raskere og mykere girskift. Samtidig bidrar 9G-TRONIC til å senke drivstofforbruket.

Det store utvekslingsspennet til girkassen gjør at turtallsnivået kan senkes. Uten at det går ut over kjøreytelsene blir dermed kjørekomforten økt og støyutviklingen redusert.

Samtidig overbeviser 9G-TRONIC med nesten umerkelige girskift. Siden den kan hoppe over enkelte trinn, er også nedgiring med flere trinn mulig for å oppnå kraftfulle, raske mellomspurter.
Kan ikke leveres til Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC.
Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC: drivstofforbruk ved blandet kjøring: 1,23 l/mil, CO2-utslipp ved blandet kjøring: 288 g/km[1

[1] De angitte verdiene er "CO2-verdier målt etter NEDC" i henhold til . § 2, 2. ledd i gjennomføringsforordning (EU) 2017/1153 som er beregnet i samsvar med vedlegg XII i forordning (EF) nr. 692/2008. Drivstofforbruket ble beregnet på grunnlag av disse verdiene. På grunn av lovpålagte endringer i de pålagte målemetodene kan det være ført inn høyere verdier i samsvarserklæringen for kjøretøyet som er bestemmende for vognkort og ev. bilavgift. Verdiene gjelder ikke ett enkelt kjøretøy og inngår ikke i tilbudet, men er kun referanseverdier for sammenligning mellom forskjellige modellvarianter. Verdiene varierer med hvilket tilleggsutstyr som er valgt. 

Komfort i kupeen på et helt nytt nivå.

GLS kan skilte med klassens største bagasjerom med et volum på inntil 2300 liter. Bak andre seterad står 680 liter klar til å ta imot din bagasje. EASY-PACK-bakluken som er standard, baksetene som kan felles ned i forholdet 60:40 og takhøyden på 1,95 m under åpnet bakluke gjør det mulig å utnytte bagasjerommet svært fleksibelt og sørger for komfortabel inn- og utlasting.

DYNAMIC SELECT

Kjøreglede er et spørsmål om innstilling.
En komfortabel, sportslig, vinteroptimalisert, terrengorientert eller individuell bilinnstilling kan velges med DYNAMIC SELECT-controlleren i midtkonsollen. Med det valgte kjøreprogrammet forandres parametere som motor-, girkasse-, understells- og styringskarakteristikk.
Som standard aktiveres det avbalanserte og forbruksoptimaliserte programmet "Comfort" hver gang tenningen slås på på nytt. Kjøreprogrammet "Sport" er spenstigere og mer dynamisk og utmerker seg med en sportsligere styringskarakteristikk og endrede sjaltetidspunkter for automatgirkassen. Kjøreprogrammet "Slippery" gir optimaliserte kjøreegenskaper på isete og snødekt veibane. Det som gjør dette mulig, er den reduserte motor- og girkasseutvekslingen, som sikrer best mulig fremdrift.

Med kjøreprogrammet "Individual" kan føreren variere de enkelte parametrene helt etter eget ønske – fra styring via drivlinje til understell.

Til Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC fås AMG DYNAMIC SELECT med det ekstra kjøreprogrammet "Sport +", som styrker egenskapene til kjøreprogrammet "Sport" ytterligere. Understellet er senket med 25 mm og svært stivt justert.
Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC: drivstofforbruk ved blandet kjøring: X,X l/mil, CO2-utslipp ved blandet kjøring: XXX g/km[1]
[1]De angitte verdiene er beregnet i henhold til foreskrevne måleprosedyrer. Det dreier seg om "NEDC CO2-verdier" iht. § 2 nr. 1 gjennomføringsforordning (EU) 2017/1153. Drivstofforbruket er beregnet på basis av disse verdiene. Strømforbruket er beregnet i samsvar med forordning 692/2008/EF.

Den mest komfortable kupeen for en reise helt etter egne ønsker.

Det sanselige ved fremragende lyd.

High-end surround-soundsystemet utviklet sammen med Bang & Olufsen byr med sine 14 high-end-høyttalere og BeoCore-forsterkeren med en effekt på 1400 watt på en musikkopplevelse på høyeste nivå.
To diskanthøyttalere i Acoustic Lense Technology med LED-belysning i speiltrianglene foran samt individuell lydtilpasning forvandler bilkupeen til en konsertsal med suveren akustikk.

Surround-soundsystemet med en umiskjennelig romklang.

Nøye avstemte teknikkomponenter fra Harman Kardon® sørger for en svært autentisk romklang. Uansett hvor du sitter i bilen, nyter du en 360° klangopplevelse som begeistrer.
Lydanlegget har 14 high-end-høyttalere og er individuelt tilpasset de akustiske forholdene i bilen. Den kraftige DSP-forsterkeren med digital signalprosessor har høy kapasitet og styrer frekvensgangen samtidig som den sørger for et harmonisk lydbilde.

Førsteklasses underholdning på andre seterad.

Med baksete-infotainment (tilleggsutstyr) i kombinasjon med TV-tuner kan passasjerene i baksetet glede seg over et helt personlig underholdningsprogram med filmer på DVD, musikk eller TV-sendinger.
To 8 tommers skjermer og Kleer trådløse hodetelefoner sørger for briljant bilde- og lydkvalitet. Systemet styres komfortabelt med en infrarød fjernkontroll. Det inneholder en DVD-spiller og har tilkoblingsmuligheter for eksterne enheter.

Klimaautomatikk med tre klimasoner.

Med tre klimasoner og tre klimastiler gir THERMOTRONIC mulighet for et individuelt trivselsklima om bord. Temperatur og luftfordeling kan reguleres separat for fører, forsetepassasjer og baksetepassasjerer.
Sensorer holder konstant ønsket klima i hver enkelt sone. En sensor for luftkvalitet og skadelige gasser overvåker kontinuerlig kvaliteten av den innsugde uteluften. Hvis det registreres en økning av konsentrasjonen av skadelige stoffer, kobler systemet automatisk om til omluftsdrift.

Forbedrer luftkvaliteten i kupeen.

Ioniseringen av luften i kupeen har en forfriskende effekt og kan bidra til økt velvære.
Filtersystemet med to finstøv-aktivkullfiltre filtrerer ut støv, sot og pollen fra luften og reduserer i tillegg utslipp og lukt.

Prestasjonsfremmende komfort og forbilledlig sikkerhet.

Enten det gjelder rushtrafikk, langkjøring om natten eller turer på ukjente veier – i stressende situasjoner gjør GLS det merkbart lettere for deg. Hemmeligheten ligger i et konsept som er innbakt i alle våre biler, og som gjør enhver tur i en Mercedes-Benz trygg og unik, nemlig Mercedes-Benz Intelligent Drive. For den tiden du tilbringer bak rattet, er din tid. Tid for avslapning. Tid til å fylle på med energi. For at du skal nå målet trygt, men også avslappet.

Aktiv avstandsassistent DISTRONIC

Kjøreassistansesystemet hjelper føreren å holde sikker avstand til kjøretøyet foran og holde bilen midt i kjørefeltet. Den aktive avstandsassistenten DISTRONIC gir dermed høy avlastningskomfort, særlig på lange turer og under køkjøring.
Det radarstøttede systemet bremser når det er nødvendig, og akselererer bilen til ønsket hastighet igjen når det er mulig.

Aktiv bremseassistent med krysningsfunksjon

Når systemet registrerer fare for kollisjon med en bil eller fotgjenger, og føreren trår på bremsepedalen, kan den aktive bremseassistenten øke bremsetrykket i forhold til situasjonen for å unngå en ulykke. Hvis reaksjonen uteblir, kan systemet redusere hastigheten på egen hånd.

Avstands- og kollisjonsvarslingen til den aktive bremseassistenten med krysningsfunksjon mottar data fra en radarsensor som er montert i radiatorkledningen og et stereokamera som er plassert bak frontruten. På den måten beregner systemet kontinuerlig avstanden til forankjørende og kryssende biler, objekter som står i ro samt kryssende fotgjengere.

Aktiv blindsoneassistent

Systemet gjør det mulig å håndtere et av de største faremomentene i veitrafikken, nemlig kjøretøy i blindsonen. Det kan for eksempel advare føreren ved skifte av kjørefelt og igangsette bremseinngrep for å bidra til å forhindre kollisjon.

Aktiv kjørefeltassistent

Uoppmerksomhet eller tretthet kan føre til at du kommer ut av kjørefeltet uten å merke det. Systemet kan oppdage at du utilsiktet er i ferd med å forlate kjørefeltet, og gi følbar beskjed med pulserende rattvibrasjoner.

PRE-SAFE® PLUS

PRE-SAFE®-systemet kan oppdage kritiske kjøresituasjoner i en tidlig fase og iverksette forebyggende tiltak for å beskytte fører og passasjerer dersom det er fare for ulykke. Utvidelsen av PRE-SAFE®-systemet kan gjøre dette også ved overhengende fare for påkjørsel bakfra, f.eks. gjennom varsling av etterfølgende trafikk og nedbremsing av bilen til stillstand.

Mercedes-Benz Intelligent Drive – teknologier i detalj.

Prestasjonsfremmende komfort og forbilledlig sikkerhet.

Aktiv bremseassistent med krysningsfunksjon

Hold avstand. Behold forspranget.

Systemet kan redusere risikoen for påkjørsler bakfra og kollisjoner med kryssende kjøretøy eller fotgjengere. 
Med radarsensorer og et stereokamera registreres og vurderes omgivelsene foran bilen kontinuerlig. Aktiv bremseassistent med krysningsfunksjon registrerer ikke bare bilen foran, men i en hastighet på inntil 72 km/t også kryssende kjøretøy og fotgjengere.

Funksjonene enkeltvis:
  • Varsling ved fare for kollisjon.
Dersom en fare oppdages, varsler systemet optisk i kombiinstrument og i tillegg akustisk.
  • Situasjonsavhengig bremsehjelp.
Dersom føreren oppdager en ulykkesrisiko og bremser, bygger aktiv bremseassistent med krysningsfunksjon opp et ekstra bremsetrykk for i beste fall å forhindre en kollisjon.
  • Autonom bremsing. 
Hvis føreren ikke foretar seg noe, kan systemet dessuten varsle følbart med en autonom delbremsing, noe som også reduserer hastigheten.
  • Autonom fullbremsing.
Hvis føreren fortsatt ikke reagerer, innleder den aktive bremseassistenten en autonom fullbremsing for å forhindre en ulykke eller for å redusere følgene av sammenstøtet betraktelig. Ved fare for påkjørsel av fotgjenger kan det, alt etter situasjon, straks utløses en autonom bremsing samtidig med varslingen.

ATTENTION ASSIST

Dette systemet kan særlig øke kjøresikkerheten på langturer og ved nattkjøring. Ut fra førerens styreadferd gjenkjenner ATTENTION ASSIST typiske tegn på tretthet og sterk uoppmerksomhet, og varsler visuelt og akustisk dersom føreren holder på å duppe av.
ATTENTION ASSIST i korte trekk:
  • Kjøreassistansesystem som varsler om økende tretthet og uoppmerksomhet
  • kan oppdage typiske tegn på tiltakende tretthet og uoppmerksomhet ut fra førerens styreatferd og tallrike andre parametere
  • en femtrinns søyleindikator i en egen meny i kombiinstrumentet viser førerens oppmerksomhetsnivå (attention level)
  • tilbyr søk etter veikro via COMAND Online
  • signaliserer visuelt og akustisk "Pause!" når tretthet oppdages
  • arbeider innenfor hastighetsområdet 60 til 200 km/t
  • tilbyr følsomhetsjustering i menyen "Innstillinger" og varsler tidligere i modusen "Følsom" 

Head-up-display

Head-up-displayet i korte trekk:
  • behold den viktigste kjøreinformasjonen i synsfeltet uten å ta blikket fra veien
  • det høyoppløste head-up-displayet projiserer et virtuelt bilde til førerens synsfelt, der det synes å sveve over panseret omtrent to meter lenger fremme
  • funksjonsomfang delvis avhengig av valgt utstyr
  • høyoppløst gjengivelse i farger, lett å lese også i solskinn og om natten
    alt etter utstyr vises blant annet navigasjonstips, fart eller innstillinger i assistansesystemer
  • integrert lyssensor med automatisk lysstyrketilpasning, betjenes via en meny i kombiinstrumentet og knappene på multifunksjonsrattet

MAGIC VISION CONTROL

Det adaptive vindusspylersystemet gir best mulig sikt også mens ruten spyles. Spylevæsken sprutes på direkte foran viskerbladene på vindusviskerne og viskes bort uten forsinkelse. Oppvarmingen reduserer effektivt faren for ising.

PRE-SAFE® PLUS

Den ekstra beskyttelsen ved fare for påkjørsel bakfra.

Ved overhengende fare for en påkjørsel bakfra kan denne utvidelsen av PRE-SAFE®-systemet utløse forebyggende tiltak for å beskytte fører og passasjerer. Dette innebærer også varsling av etterfølgende trafikk og nedbremsing til stillstand når føreren signaliserer at han eller hun gjerne vil stoppe.
PRE-SAFE® PLUS i korte trekk:
  • passasjerbeskyttelsessystem som innleder forebyggende beskyttelsestiltak ved fare for påkjørsel bakfra når bilen står stille
  • bruker radarsensorer i bakre støtfanger til overvåking av trafikkrommet bak egen bil
  • varsler bakenforkjørende ved å aktivere de bakre varselblinklysene i høy frekvens (3-5 Hz)
  • holder et stillestående kjøretøy fast før et sammenstøt, dersom føreren signaliserer at han ønsker å bli stående, for eksempel ved å trykke på bremsepedalen eller aktivere HOLD-funksjonen, eller ved at giret holdes i "P" eller stillestående ved hjelp av den aktive avstandsassistenten DISTRONIC
  • innleder tiltak som reversibel beltestramming

Sidevindassistent

Ved sterke vindbyger fra siden kan systemet hjelpe føreren å holde posisjonen i kjørefeltet. Målrettede bremseinngrep gir bilen vesentlig mindre sideveis forskyvning. Dette gir føreren økt sikkerhetsfølelse og bidrar til å unngå uforholdsmessige reaksjoner.

Kjørefeltassistent

Uoppmerksomhet eller tretthet kan føre til at du kommer ut av kjørefeltet uten å merke det. Systemet kan oppdage at du utilsiktet er i ferd med å forlate kjørefeltet, og gi følbar beskjed med pulserende rattvibrasjoner.

Blindsoneassistent

Systemet gjør et av de største faremomentene i veitrafikken synlig. Hvis det oppdages et kjøretøy i blindsonen, lyser en rød trekant i sidespeilet. Skulle føreren overse signalet og aktivere blinklyset, følger dessuten et akustisk varsel.

Trafikkskiltassistent

Oppfatter hva som er tillatt.

Systemet kan registrere og vise fartsgrenser, innkjørings- og forbikjøringsforbud samt opphevelsen av disse. Hvis føreren kjører mot kjøreretningen i en enveiskjørt gate, varsler systemet optisk og akustisk dersom innkjøringsforbudet er skiltet.

Konnektivitet.

Din tilgang til den digitale verdenen hos Mercedes-Benz.

Den beste forbindelsen til bilen din – Mercedes me connect.

Med Mercedes me connect oppstår en fascinerende forbindelse mellom deg, smarttelefonen din og din Mercedes-Benz. På farten eller hjemmefra – med Mercedes me connect kan du enkelt lese av viktige bildata som kilometerstand, dekktrykk og tanknivå enkelt i Mercedes me Portal eller i Mercedes me App. Telediagnose, ulykkeshjelp, servicestyring og veihjelp samt Mercedes-Benz nødanropssystem gir nettbasert sikkerhet. Reisemålene dine sender du enkelt fra smarttelefonen til din Mercedes-Benz. Med Live Traffic Information får du overblikk over trafikksituasjonen så å si i sanntid. Kjøretidsprognosen varsler deg om kø og foreslår optimal avreisetid.
Logg inn og bruk flere tjenester som beriker og letter hverdagen.

Slik aktiverer du Mercedes me connect-tjenestene.

Ingen trenger å unnvære digital komfort i dag. Heller ikke du. Bare registrer deg i Mercedes me Portal. Når du er innlogget, knytter Mercedes-Benz forhandleren sammen Mercedes me-kontoen din og bilen din. Deretter kan du både aktivere og deaktivere ønskede innstillinger, apper og tjenester. Helt fleksibelt, helt personlig. Alltid og overalt.

For den gjelder det å ta ut alt, slik at hvert eneste øyeblikk og hver eneste meter blir en opplevelse.

Eksteriørdesignet til Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC.

Kraftfullt og markant design, imponerende mål – Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC kjenner bare én stilretning: sin egen. Frontskjørt i A-vingedesign med store kjøleluftinntak.
Flics for bedre aerodynamikk. AMG-grill med dobbeltlamell i iridiumsølv og "AMG"-navnetrekk I tillegg hjulhus utvidet med 44 mm for å få et enda bredere fotfeste, Designelementer som gjør at GLS understreker posisjonen sin i High-Performance SUV-utvalget til AMG.

Interiørdesignet til Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC.

Du har knapt satt deg inn før det opprinnelige målet får redusert betydning. AMG Performance-rattet med girskiftehendler i aluminium er en fryd å holde i og den sjenerøse kupeen tiltaler alle sanser.
Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC imponerer ikke bare med størrelsen. Den er også en av de sikreste og mest komfortable Performance-bilene. Også for flere personer takket være fullverdige seter. Populært: det perfekt utformede sportssetet i nappaskinn bak rattet.

Drivverket til Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC.

Den er en av de sterkeste serieproduserte SUV-ene fra AMG. AMG 5,5 liters V8-biturbomotor overbeviser med en toppytelse på 430 kW og 760 Nm. Etter 4,6 sekunder viser speedometeret 100 km/t.
Med DYNAMIC SELECT kan kjøreegenskapene stilles inn i fem trinn fra energieffektivt og komfortabelt til sportslig. Samtidig sørger AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC for korte sjaltetider og kontinuerlig trekkraft, og for at hverdagen forsvinner enda fortere i bakspeilet.

LED Intelligent Light System i Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC.

Alltid et skritt foran i mørke også. LED Intelligent Light System tilpasser LED-frontlyktene automatisk, slik at veien forut alltid er best mulig opplyst.
Under alle vær- og kjøreforhold og selv i svinger eller ved avkjørsler. For den som gjerne går sine egne veier, vil også vite hvor ferden går under vanskelige lysforhold.

AMG Performance 4MATIC i Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC.

Det være seg på motorveien, i raske svinger eller i terrenget – AMG Performance 4MATIC gjør det beste ut av alle forhold. Den permanente firehjulsdriften fordeler drivkraften i forholdet 40:60
på for- og bakakselen og ACTIVE CURVE SYSTEM reduserer krengebevegelser ved hjelp av aktive understellsstabilisatorer. Det garanterer suverene og forutsigbare kjøreegenskaper med bedre veigrep, kjørestabilitet og mer smidighet. Men hva du får ut av det, overlater vi helt og holdent til deg.

Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC: drivstofforbruk ved blandet kjøring: 1,38-1,40 l/mil, CO2-utslipp ved blandet kjøring: 315-320 g/km[1]
[1] De angitte verdiene er beregnet i henhold til foreskrevne måleprosedyrer. Det dreier seg om "NEDC CO2-verdier" iht. § 2 nr. 1 gjennomføringsforordning (EU) 2017/1153. Drivstofforbruket er beregnet på basis av disse verdiene. Strømforbruket er beregnet i samsvar med forordning 692/2008/EF.
Meld interesse:


Klikk her for mer informasjon

* Alle priser er veil. utsalgspris. Lokal frakt og leveringskostnader tilkommer.